Köpvillkor

Sverige

Priser
Samtliga priser är angivna i SEK och inkluderar 25% moms.

Vem kan handla?
För att handla i webshopen krävs att du är 18 år. I annat fall måste du ha målsmans godkännande. I nuläget godkänns endast svenska leveransadresser.

Fraktkostnad
Det tillkommer en fast fraktkostnad på 59kr inklusive moms på alla ordrar. Alla ordrar skickas via DHL och levereras till ditt närmaste DHL-ombud. Om du har önskemål om att få leveransen till ett specifikt ombud så kan du skriva det i meddelanderutan i kassan.

Det finns ingen fysisk butik, endast webshop. Produktlagret finns i Nykvarn, och om du bor i närheten och hellre vill hämta din order så finns det möjlighet att göra det via Pion Blomsterateljé. Skriv in rabattkoden ”Nykvarn” i kassan. Fraktkostnaden dras då av, och din order kommer packas och lämnas in hos Pion Blomsteratelje där du kan hämta upp den under butikens ordinarie öppettider. Detta tar vanligtvis en eller ett par dagar. Du får ett mail när din beställning finns att hämta.

Produktbilder
Tänk på att olika datorskärmar har olika färgåtergivning, och att bilderna därför kan upplevas olika. Produktbilderna ska ses som illustrationer och kan alltså inte garantera exakt återgivning av varans utseende och beskaffenhet.

Orderbekräftelse
En automatisk orderbekräftelse skickas till den e-postadress som uppges vid beställningen. Tänk på att spara denna bekräftelse till dess att ditt köp är slutfört – ordernumret på denna bekräftelse ska alltid anges vid kundservicekontakt.

Leveranstid

Beställningar skickas kontinuerligt, vanligtvis levereras varan inom 1-4 vardagar. Din order skickas via DHL, och hämtas ut hos ditt närmaste DHL-ombud. Du aviseras via sms, mail och/eller post.

Ej uthämtat paket
Om du inte hämtar ut ditt paket i tid utan låter det gå i retur så kommer du debiteras 200kr för detta, för att täcka frakt- och hanteringskostnader. Denna kostnad kommer dras från den ursprungliga köpesumman vid återbetalningen. Om köpesumman är lägre än 200kr rundas kostnaden för returhanteringen av till köpesumman.

Reklamation / Ångerrätt / Öppet köp / Bytesrätt / Prisgaranti

Om du upplever den levererade varan som felaktig ska reklamation ske inom 14 dagar från leveransdatum. Med leveransdatum avses det datum då du hämtar ut ditt paket hos ombudet. Du reklamerar enklast varan genom att skicka ett mail med tydlig information kring varför varan anses felaktig, helst med kompletterande foto, och uppge ditt namn, telefonnummer samt ordernummer. Mailet skickas till info@linajohansson.se.

Tänk på att fraktskador, alltså skador som uppstått under leveransen, ska anmälas till ombudet där varan hämtats ut. Återbetalning sker inom 14 dagar från det att vi återfått och godkänt din reklamation.

Enligt distansavtalslagen har du rätt att ångra ditt köp inom 14 dagar från det att du har mottagit varan (alltså från det datum då du hämtar ut ditt paket hos ombudet). Meddela alltid att du önskar utnyttja ångerrätten innan du återsänder varan. Detta gör du enklast genom att skicka ett mail till info@linajohasson.se, där du uppger ditt namn, telefonnummer, ordernummer samt vilken vara det gäller. Varan ska återsändas oanvänd i oförändrat skick, detta gäller även eventuell produktförpackning. Alla produkter som ska returneras ska skickas senast inom 14 dagar från det att du meddelat att du vill nyttja ångerrätten. Återbetalning sker inom 14 dagar från det att vi återfått och godkänt ditt återköp.

Köparen står själv för returfrakten, tänk på att välja ett spårbart alternativ. Alternativt kan en returfraktsedel beställas till en kostnad av 69kr. Kontakta info@linajohansson.se för att beställa en returfraktsedel. 

Önskar du göra ett byte så hanteras detta genom ett återköp där du returnerar den vara du köpt (se villkor för detta ovan), och istället gör ett nytt köp av den vara du önskar byta till.

Under de 14 dagar du har ångerrätt erbjuds prisgaranti. Detta innebär att om den vara du köpt blir prissänkt under denna period, så kan du begära en återbetalning av mellanskillnaden. Maila info@linajohansson.se om du vill begära återbetalning. Observera att du måste inkomma med din begäran inom 14 dagar från leveransdatum. Prisgarantin gäller enbart för www.linajohansson.se och inkluderar alltså inte andra butiker.

Returadress:

Design Lina Johansson
Södertäljevägen 27
155 32 Nykvarn

Personuppgifter
Dina kunduppgifter skyddas enligt GDPR. Du hittar vår integritetspolicy längre ner på sidan.

Företagsinfo

Godkänd för F-skatt

Adress:
Design Lina Johansson
Södertäljevägen 27
155 32 Nykvarn

E-post: info@linajohansson.se

Telefon: 073 57 296 57

Finland/Danmark

Priser
Samtliga priser är angivna i Euro och inkluderar 25% moms.

Lägsta ordervärde

För leverans till Finland/Danmark är lägsta ordervärde 40 Euro.

Vem kan handla?
För att handla i webshopen krävs att du är 18 år. I annat fall måste du ha målsmans godkännande. I nuläget godkänns endast svenska, finska och danska leveransadresser.

Fraktkostnad
För leverans till Finland/Danmark tillkommer en fast fraktkostnad på 12 Euro inklusive moms på alla ordrar. Alla ordrar skickas via DHL och levereras till ditt närmaste DHL-ombud. Om du har önskemål om att få leveransen till ett specifikt ombud så kan du skriva det i meddelanderutan i kassan.

Produktbilder
Tänk på att olika datorskärmar har olika färgåtergivning, och att bilderna därför kan upplevas olika. Produktbilderna ska ses som illustrationer och kan alltså inte garantera exakt återgivning av varans utseende och beskaffenhet.

Orderbekräftelse
En automatisk orderbekräftelse skickas till den e-postadress som uppges vid beställningen. Tänk på att spara denna bekräftelse till dess att ditt köp är slutfört – ordernumret på denna bekräftelse ska alltid anges vid kundservicekontakt.

Leveranstid

Beställningar skickas vanligtvis inom 1-4 arbetsdagar, och levereras inom 3-8 arbetsdagar. Din order skickas via DHL, och hämtas ut hos ditt närmaste DHL-ombud. Du aviseras via sms, mail och/eller post.

Ej uthämtat paket
Om du inte hämtar ut ditt paket i tid utan låter det gå i retur så kommer du debiteras 18 Euro för detta, för att täcka frakt- och hanteringskostnader. Denna kostnad kommer dras från den ursprungliga köpesumman vid återbetalningen. 

Reklamation / Ångerrätt / Öppet köp / Bytesrätt / Prisgaranti

Om du upplever den levererade varan som felaktig ska reklamation ske inom 14 dagar från leveransdatum. Med leveransdatum avses det datum då du hämtar ut ditt paket hos ombudet. Du reklamerar enklast varan genom att skicka ett mail med tydlig information kring varför varan anses felaktig, helst med kompletterande foto, och uppge ditt namn, telefonnummer samt ordernummer. Mailet skickas till info@linajohansson.se.

Tänk på att fraktskador, alltså skador som uppstått under leveransen, ska anmälas till ombudet där varan hämtats ut. Återbetalning sker inom 14 dagar från det att vi återfått och godkänt din reklamation.

Enligt distansavtalslagen har du rätt att ångra ditt köp inom 14 dagar från det att du har mottagit varan (alltså från det datum då du hämtar ut ditt paket hos ombudet). Meddela alltid att du önskar utnyttja ångerrätten innan du återsänder varan. Detta gör du enklast genom att skicka ett mail till info@linajohasson.se, där du uppger ditt namn, telefonnummer, ordernummer samt vilken vara det gäller. Varan ska återsändas oanvänd i oförändrat skick, detta gäller även eventuell produktförpackning. Alla produkter som ska returneras ska skickas senast inom 14 dagar från det att du meddelat att du vill nyttja ångerrätten. Återbetalning sker inom 14 dagar från det att vi återfått och godkänt ditt återköp.

En returfraktsedel kostar 14 Euro. Kontakta info@linajohansson.se för att beställa en returfraktsedel. Kostnaden dras av ifrån det belopp som återbetalas.

Önskar du göra ett byte så hanteras detta genom ett återköp där du returnerar den vara du köpt (se villkor för detta ovan), och istället gör ett nytt köp av den vara du önskar byta till.

Under de 14 dagar du har ångerrätt erbjuds prisgaranti. Detta innebär att om den vara du köpt blir prissänkt under denna period, så kan du begära en återbetalning av mellanskillnaden. Maila info@linajohansson.se om du vill begära återbetalning. Observera att du måste inkomma med din begäran inom 14 dagar från leveransdatum. Prisgarantin gäller enbart för www.linajohansson.se och inkluderar alltså inte andra butiker.

Returadress:

Design Lina Johansson
Södertäljevägen 27
155 32 Nykvarn Sweden

Personuppgifter
Dina kunduppgifter skyddas enligt GDPR. Du hittar vår integritetspolicy längre ner på sidan.

Företagsinfo

Godkänd för F-skatt

Adress:
Design Lina Johansson
Södertäljevägen 27
155 32 Nykvarn

E-post: info@linajohansson.se

Telefon: 073 57 296 57